Selected people in food & agri

Nieuwe huisstijl Ceres

Gepubliceerd op 17 oktober door FIZZ
Nieuwe huisstijl Ceres

Vol trots presenteren wij aan jullie onze nieuwe huisstijl! 

Ceres is voor jullie bekend door de goud gele zonnebloem die boven het maaiveld uit steekt. In de nieuwe vorm is de zonnebloem een stuk abstracter geworden, maar de basis zonnebloem blijft bestaan.

Hoe zijn de waarden en het verhaal van Ceres vertaald in deze huisstijl? Hoe valt de nieuwe huisstijl samen met de nieuwe ontwikkelingen binnen Ceres? En wat vertellen de kleuren? In dit nieuwsbericht, nemen we jullie graag mee in deze aspecten.

 

Waarom een nieuwe huisstijl?

Ceres wil graag voorop lopen in de markt en heeft inmiddels een aantal belangrijke zaken geïntroduceerd.

Digital search
Onze Search afdeling met Young Professionals is verder geprofessionaliseerd. We werken nu met de meest moderne technieken en algoritmen om de beste kandidaten in de markt te bereiken.

Employer Branding
Daarnaast heeft Ceres grote stappen gezet op het gebied van Job Marketing en Employer Branding. Ceres wil niet alleen haar eigen branding uitbouwen, ze wil ook haar klanten helpen zodat ze gepositioneerd worden als een aantrekkelijke werkgever.

Kortom: al deze moderne ontwikkelingen binnen Ceres, vereisen ook een huisstijl en website die helemaal van deze tijd is!

Wat illustreert het nieuwe logo?

Het nieuwe logo van Ceres is de oude vertrouwde zonnebloem, maar in een modern jasje. Het bijzondere aan het nieuwe logo is dat de gulden snede erin verwerkt is. De gulden snede is een wiskundig uitgangspunt waarin elk blokje zicht verhoudt tot andere blokjes middels de gulden snede, waardoor een spiraal ontstaat.

De gulden snede is ook in de natuur niet vreemd. Zo zijn er bijvoorbeeld veel slakken met een slakkenhuis waarin de spiraal met dezelfde verhoudingen terug te vinden is. Maar ook in ons lichaam komt de gulden snede veelvuldig voor.

Een ander bekend voorbeeld van de gulden snede zijn de zaden van de zonnebloem. Door deze manier van rangschikken kan de bloem in het hart de meeste zaden kwijt. En hoe meer zaden, hoe groter de kans op een succesvolle voorplanting!

Dat de gulden snede nu ook in ons logo verwerkt is heeft dus een dubbele betekenis. Ten eerste is het de ontwikkeling van de zonnebloem van ons oude logo. De nieuwe stippen zijn nog altijd een abstracte vorm van de oorspronkelijke zonnebloem.

Ten tweede staat Ceres natuurlijk voor een op zo efficiënt mogelijke manier veel zaden planten om daarmee te komen tot de meeste succesvolle matches van werkgever en kandidaat.

 

De nieuwe slogan

De slogan ‘Selected People in Food & Agri’ laat zien dat Ceres binnen de Food & Agri markt de juiste persoon op de juiste plek kan plaatsen. De geplaatste kandidaat is niet gewoon iemand die de job kan doen, maar iemand die het verschil maakt!

Daarnaast verwijst ‘Selected People’ ook naar de teamleden binnen Ceres. Dat zijn niet ‘gewoon’ teamleden, maar mensen die ook het verschil willen maken. Ze beoefenen allemaal gepassioneerd hun vak uit en halen het beste bij elkaar naar boven. Ze gaan niet voor een voldoende, alleen het beste is goed genoeg!

 

Hoe worden de kernwaarden van Ceres vertaald in deze huisstijl?

De kernwaarden van Ceres zijn: professionaliteit, kwaliteit, persoonlijkheid en integriteit. Deze waarden worden door de kleuren als volgt uitgedrukt. Blauw staat voor kwaliteit en professionaliteit. Geel staat persoonlijkheid en integriteit. Deze combinatie van schijnbare tegenstellingen komt ook tot uiting in het lettertype. Het is een zakelijk lettertype, met tegelijkertijd wat speelse elementen in sommige letters.

We hopen dat jullie onze nieuwe huisstijl net zo mooi vinden als wij!